Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.10.2010 19:22 - "Писма от шарената кутия"
Автор: aquilla Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1993 Коментари: 5 Гласове:
6

Последна промяна: 19.10.2010 00:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

“...И кръстосват света по гурбети,
за да стигнат накрая в земите,

дето могат, през девет морета,

да живеят без корен- но сити...”

G. Gotseff ,
W. Tulsa , Okla . /Тулса, Оклахома, Северна Америка/
Box 157 = U. S. A.
1- III. 1923

             “Многообични и скъпи братко Младене,

             Получих малкото ти писъмце от миналия януари и наистина трогнат бех като видех, че е от тебе- малкия Младен! Аз даже и не знаех, че ти можеш да пишеш. Ти се съмняваш, че аз нема да ти разбера писането, но аз го разбрах много свободно и без никакво напрежение на умът или очите. Ти пишеш много хубаво, но позволи ми да ти внуша само едно нещо: не почвай никоя дума с главна буква, освен ако въпросната дума е първата от известно изречение. Запомни че първата дума от всеко едно изречение се почва с главна буква, и всичките други след нея се пишат с прости букви до като стигнеш или турнеш точка. След като турнеш точка, ще почнеш ново изречение, и първата дума от това изречение ще требва да се почне с главна буква. Всеко едно писмо се състои от известно число изречения. Колкото съ по къси изреченията, толкова по-четливо бива писмото; затова аз те съветвам да пишеш по-къси изречения и да бъдеш по-ясен. Ти също ще требва да забележиш, че писма се делят и на параграфи, но аз не считам за уместно тук да ти говоря относително тех.

            Много съжалявам, че си овчар, братко, но не се отчайвай. Ако некога останеш да спиш при овците, гледай да не се простудиш, понеже по-много хора страдат от туй нещо, отколкото от всека друга болест. Разбери веднаж за винаги, че здравето е най-скъпото нещо за тебе, както и за всеки друг човек, и добре го пази! Ако ти разбереш тая истина докато си още млад, ти ще избегнеш много неприятности и мъки, които аз съм претърпел като овчар. Каквото и друго да пренебрегваш, не дей пренебрегва дългът винаги и всекога да пазиш здравето си. Мисълта за запазването на твоето здраве не требва да бъде подчинена на никоя друга мисъл.

            Ето тук три ( 3 ) долари, които може да ти помогнат малко. Аз желая да получа друго писмо от тебе в недалечно бъдеще, и да ми пишеш повечко. Пиши ми дали обичаш да четеш по некоя книжка, та да ти изпратя некоя от Америка. Аз бих те съветвал да четеш, при все да си овчар. Гледай си работата като овчар, но когато имаш малко свободно време, бъди разумен и го употреби в четене.

            Като си овчар, къде се намира кошарата, и дали не си при некои други овчари? По-добре е да си с хора, а не самичък.

            Ще извиняваш за повече. Аз съм принуден да свърша с толкова. Ще очаквам друго писмо от тебе след некой месец. За сега приеми братските ми поздрави и знай, че аз съм твой предан брат :
image

                                    *        *        *

image   image

             


Тагове:   кутия,


Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ufff - Виж ти! Радвам се, че попаднах в ...
18.10.2010 20:19
Виж ти!
Радвам се, че попаднах в този блог.
цитирай
2. aquilla - благодаря...
18.10.2010 23:35
...госпожо. И аз ще разгледам вашият.
цитирай
3. mariposatracionera - Много е човечно. И май че е базирано ...
19.10.2010 01:17
Много е човечно.
И май че е базирано на истинско писмо, а?
И аз ще идвам на твоята страничка.
С поздрав!
цитирай
4. slavimirgenchev1953 - Покъртителна
19.10.2010 09:23
история! В положителен симсъл. Какъв човек бил българинът и какво е станал след 45 г. червена диктатура и 20 - псевдодемократична.
цитирай
5. aquilla - Писмото е абсолютно истинско
19.10.2010 19:35
кутията я "изрових" от един стар килер, има още писма, някои са доста интересни. Заплеснах се да ги разчитам почти цялата нощ, но безсънието си струваше. Трудни са за разчитане, защото някои са много повредени, но се почувствах като Шамполион. Ако имам време да ги обработя, може да постна още някое писмо. Преди известно време предложих материалче на базата на едно такова писмо /първото, което намерих/ на един вестник, под надслов "И ний сме дали нещо на Америка", но ми бе казано че като материал не струва, защото нямало скандал, пикантерия, клюка...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: aquilla
Категория: Лични дневници
Прочетен: 167227
Постинги: 36
Коментари: 60
Гласове: 540
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031